Dragi korisnici,
radi boljeg označavanja staza izmijenjeni su zone i brojevi svih staza. Iz tog razloga može doći do određenih razlika u brojevima kojima će staze biti označene na webu, na kartama ili na tablama na terenu. Prilagodba će trajati kroz 2019. godinu te molimo za razumijevanje. Točni podaci nalaze se ovdje na web stranicama te se uvijek možete na njih referirati u slučaju potrebe, a radi jasnoće navedeni su i stari i novi brojevi staza.

721 (ex 621) STAZA SUHOZIDA

Staza suhozida počinje u Tinjanu, općini istarskog pršuta. Pripremite sve što vam treba za kamenim Županovim stolom u centru Tinjana i krenite istočno asfaltnim putom. Nakon 50 metara napuštate civilizaciju i skrećete desno na poljski put koji slijedite idućih 150 metara do raskrižja putova. Na raskrižju nastavljate ravno singletrack-stazom, koja će vas potom u kombinaciji sa šumskim kolnim putom pratiti sve dok ne izađete na asfalt. Tu staza skreće desno i idućih se dvjestotinjak metara asfaltom penjete uzbrdo do prvog zavoja gdje skrećete desno na prvi makadamski put na koji naiđete. Na raskrižju se počinjete spuštati u dolinu te nastavljate put u smjeru juga kroz plodnu Dragu u kojoj marljivo stanovništvo od pamtivijeka obrađuje zemlju. Nakon 5,4 kilometara počet ćete se uspinjati do Kringe po kombinaciji makadama i asfalta. Uspon će vam se svakako isplatiti jer u Kringi na svakom uglu možete čuti neku legendu o tamošnjem vampiru Juri Grandu koji je u 17. stoljeću noću terorizirao svoje sumještane sve dok mu oni nisu obrubili glavu.
Ako su vam mjesne legende utjerale strah u kosti, produžite kroz centar prema izlasku iz mjesta, gdje vas očekuje raskošna ladonja pokraj koje skrećete udesno i nastavljate dalje makadamom sljedećih 2,8 kilometara do sela Pajci. Ondje trasa skreće ulijevo asfaltiranim putem te vas kroz nekoliko zaselaka vodi natrag u centar Tinjana, do vašeg cilja.
Radi se o stazi umjerene težine, koja povezuje Kringu i Tinjan, dva zanimljiva gradića duge povijesti i tradicije. Stazu pretežno čine mekani poljski putovi i makadami te djelomično singletrack-staze i asfalt.
Najbolje razdoblje za rekreaciju na Stazi suhozida su suhi proljetni, ljetni i jesenji dani kada je staza prekrivena jarkim bojama sezonske vegetacije.

Naglasci

Smještaj - Bike & Bed

Smještaj - Bike hotels

Trgovine

Servis

Napomena: Karta i staze na terenu informativnog su karaktera te ih se koristi na vlastitu odgovornost