Dragi korisnici,
radi boljeg označavanja staza izmijenjeni su zone i brojevi svih staza. Iz tog razloga može doći do određenih razlika u brojevima kojima će staze biti označene na webu, na kartama ili na tablama na terenu. Prilagodba će trajati kroz 2019. godinu te molimo za razumijevanje. Točni podaci nalaze se ovdje na web stranicama te se uvijek možete na njih referirati u slučaju potrebe, a radi jasnoće navedeni su i stari i novi brojevi staza.

M801 (ex --) ISTARSKI PLANINARSKI PUT etapa 1 od 8

Istarski planinarski put (IPP) je linijska obilaznica, koja povezuje najljepše planine i krajolike u Istri. Ukupna duljina je oko 153 km i može se proći u osam jednodnevnih etapa. Opći podaci dostupni su na http://istarskiplaninarskisavez.hr/

U opisima se koristi simbol (x) = raskršće planinarskih putova i kratica PP = planinarski put.

IPP etapa 1 od 8 počinje odmah po izlasku iz starog dijela naselja Crveni Vrh (Monte Rosso), na desnom odvojku lokalne ceste za naselje Laura. Prati se PP 100 koji vodi na vidikovac Sv. Petar 74 m n.v. Prekoputa odmorišta (stol, klupe) nalazi se kontrolna točka KT1 (tuljac, upisna knjiga, pečat). Produžuje se uz TN Kanegra, prelazi cestu 5001 i prati Parenzanu. Nakon odmorišta (stol, klupe) skreće se desno, strmo kroz šumu. Na visoravni se skreće  lijevo, te po markiranom kamenom bespuću stiže do KT2 Markovac (tuljac, upisna knjiga, pečat), koji se nalazi desno od staze oko 150 m prije antenskog stupa. Dalje vodi PP 101, prelazi se vrh Markovac 162 m n.v. i skreće desno, te uz zračni NN vod spušta u naselje Markovac. Nadvožnjakom preko autoceste A9 (istarski "Y"), zatim desno preko ceste 5002 i dalje po Parenzani. U naselju Kaldanija prelazi se cestu 200, te poljskim putovima i kroz vinograde produžuje do naselja Volpija. Tu se ponovno uključuje u Parenzanu sve do KT3 Buje (tuljac, upisna knjiga, pečat), koja se nalazi pred Bujama desno od trase. Zatim se prelazi cesta 21, potom cesta 5007 i dolazi na parkiralište tvornice "Feroplast" Buje. Dalje vodi PP 102, prelazi se cesta 5008 te kroz livade i šumarke stiže se do KT4 Triban (tuljac, upisna knjiga, pečat), koja se nalazi oko 400 m južno od istoimenog naselja. Nastavlja se kroz šumarke, prelazi Parenzana i nakon uvale ponovno diže na nju. Prije tunela skreće se desno uzbrdo, prelazi lokalna cesta za Peroj, te spušta lijevo na Stanicu Grožnjan (Stazione Grisignana), gdje završava ova etapa IPP.

Noćenje je moguće u privatnom smještaju u Grožnjanu ili bližoj okolici.

Naglasci

Napomena: Karta i staze na terenu informativnog su karaktera te ih se koristi na vlastitu odgovornost